16 mars 2007

Tikk - tikk

Ja, da har jeg visstnok blitt "tikka", selv om jeg ikke har fått med meg at dette er "noe som går" i bloggeverdenen...
Det er gjerne flere enn meg som ikke helt har fått med seg hva det hele går i, så her kommer reglene:

Regler: Hver spiller starter med å skrive seks rare ting om seg selv, eller rett og slett noe ingen andre vet. Bloggere som blir "tatt" må skrive seks ting om seg selv i sin egen blogg, i tillegg til å angi reglene for spillet. Til slutt velger spilleren seks nye bloggere som "har den", og lister navnene deres. Etter det er gjort, skriver han eller hun en kommentar på bloggene til hver av dem, for å la dem vite at de har blitt "tatt", og at de må lese bloggen til den som tok dem for mer informasjon.

Sånn, da var det bare å hoste opp noe jeg tror de fleste ikke vet da :-)

1: Jeg har faktisk vært ganske flink i friidrett for en del år siden. Kvalifiserte meg til og med til å få være med på NM for juniorer, eller Donald Duck-lekene som de kalte det... Var vel best på 800m, men deltok også i sprint og lengdehopp.

2: Da jeg var mindre, sånn ca i 5-års alderen, surret jeg ene venninna mi inn i hoppestrikk for så å skamklippe panneluggen hennes. Fy skam!!!

3: De første årene på barneskolen brukte jeg å gi læreren min gave på bursdagen hans. Lagde "fin" stoffkrans eller noe "vakkert" i trolldeig, og lignende...

4: Jeg ble kalt "bæææ-bæææææ..." etter å ha tatt en MEGET mislykket permanent i 5.klasse på barneskolen. (ALDRI mer sånn permanent her i gården!!!)

5: Jeg har innmari god hukommelse når det gjelder å huske litt sære og forsåvidt ikke så nødvendige ting. Eksempel: Klasseforstanderen min på barneskolen har bursdag 12.januar, og frøkna til søstera mi på barneskolen har bursdag 13.juli. Kjempeviktig informasjon - nei, absolutt ikke, men greier liksom ikke å glemme det.

6: Jeg skal avslutte med å innrømme at jeg innimellom ser noen episoder av Glamour og kjøper sladrebladet Her&Nå hver uke.

Jeg velger å tikke Anne-Lena og Lefibo. Tror resten av blogge-vennene mine har blitt tikka allerede.

Lykke til!!!

6 Comments:

At 19 mars, 2007 07:49, Blogger Elin Maria said...

Morsomt å lese. :) Visste ikke at du kunne være så rampete!

 
At 19 mars, 2007 08:19, Blogger Renate said...

Elin Maria: Nei, huff-huff... Jeg har vel egentlig prøvd å fortrenge de litt småslemme episodene i barndommen :-)

Morsomt å lese om deg og koking av poteter også, hi, hi... Jeg er av den oppfatning at jeg ikke vil bli en ordentlig husmor før jeg kan å lage hjemmelaget brun og hvit saus fra bunnen av, ikke noe Toro-pose liksom.. He-he

 
At 20 mars, 2007 08:43, Blogger Elin Maria said...

Toro, ja... Jeg er dypt takknemlig for Toro.

Jeg har faktisk lært meg å lage hvit saus, og det er jeg veldig stolt over. Brun saus har Toro bistått meg på foreløpig. Og så har jeg laget viltgryte fra grunnen av. *Glis* Men det er vel omtrent det.

Uansett, jeg synes matlaging har blitt mye mer spennende nå etter at jeg ble gift. Føler at jeg har en hensikt på kjøkkenet, og da er interessen der i mye større grad. :)

Håper alt er bra i Bergen! :)

 
At 26 mars, 2007 18:01, Blogger Unknown said...

Hehe...ja, jeg glemmer aldri når du og mamma kom opp fra Elin-frisør med krøller både her og der! ;) Utrolig morsomt... Og din fantastiske evne til å huske bursdager, datoer og telefonnummer har alltid fascinert meg! Du har nok litt mer klister-hjerne enn meg...

Ville bare si at jeg er veldig glad i deg! Alltid like koselig å ringe til deg;)
Stor klem fra litle-sista!

 
At 02 april, 2007 08:50, Blogger Letta og Finn Gauseth said...

Ja ja kjære datter. Sitter nå på Lillehammer på vei hjem fra ferie, og leser i bloggen at du har "tikka" meg, så da får jeg nok legge hodet i bløt når jeg kommer hjem og finne ut hvilke episoder som skal røpes. Klemz.

 
At 19 april, 2007 12:12, Blogger Ida said...

He, he! :-D Den med hoppestrikken og klippingen hadde jeg ikke hørt før. Det minner meg om den gangen vi klipte Karina like før vi skulle på møte. Husker du det? Vi var jo riktig fornøyd. Det var en moderne frisyre som skulle være hakkete, på en måte. Jeg synes å huske at Letta måtte gå over med saksen etterpå for å rette på det aller verste... :-D

Ida :-)

 

Legg inn en kommentar

<< Home