30 november 2006

Den herlige adventstid!!


Endelig!!!
Jeg er ferdig med mine eksamener dette semesteret, og nå har jeg store planer om å bare slappe av og kose meg i førjulstida.
Jeg elsker jula! Det er årets absolutte høydepunkt:-) Det å feire jul har i tillegg fått helt nye dimensjoner etter at lille Maria ble født. Etter at en har fått barn blir alle slike merkedager ekstra spesielle.
Jeg gleder meg til å finne fram adventsstjerna og adventslysestakene og henge de opp i leiligheten i kveld. Jeg synes det blir en så spesiell varm og god atmosfære med lys og farger rundt omkring. Når jeg nå i tillegg er ferdig med eksamensmaset, er det ekstra godt å krype opp i sofaen, med en god krimbok og en kopp varm te, og ikke føle dårlig samvittighet for at en egentlig heller burde lest pensum:-) Livet er herlig!!!

Til de av dere som fortsatt har igjen eksamener før jul: Lykke til!! Gjør deres beste - ingen kan forvente noe mer enn det:-)

6 Comments:

At 30 november, 2006 14:02, Blogger Unknown said...

Kremt, kremt...Har du allerede begynt på adventskalendere?!! Eller er det Kjartan som ikke klarte å holde seg..? ;)

Du fortjener virkelig å kose deg nå og slappe av etter eksamensstresset. Sett på julemusikk, pynt til jul og kjøp inn litt ekstra god mat...med god samvittighet!

Gleder meg til jeg også kan nyte adventstida...Men det blir nok ikke før 14.desember...

 
At 30 november, 2006 20:56, Blogger Renate said...

Karina: He, he.. Det er nok verken Kjartan eller meg som er synderne når det gjelder tjuvstart på adventskalendere. Bildet er lastet ned fra Google. Vi har faktisk glemt å kjøpe kalender!! Løper og kjøper i morra. Tror jeg vil ha Smarties-kalenderen i år også. Skikkelig ivrig jeg da, he, he:-)

Masse lykke til med siste innspurt før julefreden kan senke seg hos deg også. Gleder meg masse til å se deg igjen i jula. Særlig er det ei lita jente her som savner tanta si masse:-)

 
At 01 desember, 2006 14:35, Anonymous Anonym said...

Hei Renate!

Så innmari gøy med blogg, den verdenen har jeg ikke helt oppdaget før. Det er kanskje jeg som henger litt etter:) Nå har jeg i hvert fall oppdatert meg på hele familien din, samt flere i Troens Fellesskap. Innmari gøy!

Gratulerer igjen med overståtte eksamener, alle som kombinerer småbarn og skole imponerer meg stort! God jul etter hvert, så gleder vi oss veldig til å komme på besøk i februar.

Solveig

 
At 04 desember, 2006 19:24, Blogger Renate said...

Solveig: Hei, hei kjære vennen!! Så utrolig kjekt å høre fra deg her inne. Jeg synes absplutt du bør hive deg utpå blogge-bølgen du også. Ikke så lett å holde seg oppdatert om hva som skjer der borte i hovedstaden vet du:-)
Vi gleder oss også veldig mye til dere kommer på besøk i februar!!
Hils mannen - og andre kjente!

 
At 06 desember, 2006 09:33, Blogger Amelie78 said...

Jeg tar tilmeg den lykkeønskningen.... :) Enig - adentstiden og jula er en vanvittig koselig tid!


Juleklem fra Amélie

 
At 07 desember, 2006 07:33, Blogger Renate said...

Amelie: Så koselig at du har tittet innom bloggen min:-) Jeg har fulgt spent med på din lovestory, og siden jeg er en stor fan av happy endinger, var det en historie som passet meg utmerket!! Lykke til videre med de siste eksamener og kos dere masse sammen i jula! Hils mamsen og papsen din og ønsk alle god jul når den tid kommer...

 

Legg inn en kommentar

<< Home