18 desember 2006

Julebesøk i helga

I helga var vi rundt hos familie, venner og kjente for å levere ut julegaver og julebrev. Det var utrolig koselig å få sagt hei til gode venner som vi ikke har sett på en stund. I vårt travle samfunn er det dessverre ikke alltid en får tid til å møte venner og kjente like ofte som en kunne tenke seg, men nettopp på grunn av dette setter jeg ekstra stor pris på hver gang muligheten byr seg.


På vår reise fra hus til hus i helga ble det også fortært veldig mye pepperkaker og annet godt som hører førjulstida til, noe Maria absolutt ikke hadde noe imot :-) Klementin og pepperkake er fullkommen lykke for henne!


Etter at vi kom hjem i går ettermiddag, pyntet vi årets juletre. Siden vi reiser oppover til Eide torsdags morgen, bestemte vi oss for å pynte treet nå, slik at vi får nyte det litt før jul også. Maria satt på gulvet og fulgte spent med på hva i all verden mamma og pappa holdt på med. Skog inn i stua liksom??! Hun så en smule forvirra ut, he, he :-) Blir alltid så spesiell atmosfære og lys inne i leiligheta når juletreet står der pynta og fint. Jeg gleder meg til jul!!

1 Comments:

At 19 desember, 2006 22:51, Blogger Letta og Finn Gauseth said...

Så koslig at dere har pynta treet før dere drar. Ja det er sikkert rart og spesielt for Maria å se alt dette som er nytt for henne, og ikke minst at hun nå kan få smake på alt det gode som blir servert i jula. Så fint at dere fortsetter tradisjonen med å kjøre rundt for å dele ut gaver og kort, og prate litt med slekt og venner. Vi gleder oss sånn til dere kommer på torsdag morgen. Jeg er ferdig med all baking, og snart ferdig med ribbepålegget, og ikveld har jeg begynt å pynte til jul inne. Det er så koslig å ordne til mens radioen spiller julesanger, pappa er på nattevakt og da får jeg gjort mye, tiden flyr avgårde så det blir nok sent før jeg kommer til sengs inatt også.Ps! Takk for hjelpen ang.brenning av bilder fra ferieturen over til CD. Iallefall der er hjertelig velkommen hjem til jul. KLEMZ Mamma.

 

Legg inn en kommentar

<< Home